Kim jestem

Jestem psychologiem, certyfikowanym psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym, trenerem rozwoju osobistego i umiejętności społecznych.

Ukończyłam 4-letnie specjalistyczne szkolenie w zakresie psychoterapii w Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej w Warszawie zakończone certyfikatem psychoterapeuty, a także Szkołę Trenerów Psychologicznego Treningu Grupowego rekomendowaną przez Polskiego Towarzystwo Psychologiczne.

Ponadto odbyłam szkolenia w zakresie psychoonkologicznego Programu Simontona. W pracy terapeutycznej wykorzystuję techniki Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZ), Terapii Schematów (TS) oraz Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT).

Należę do:

Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego
Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego

Od 2012 roku prowadzę własną praktykę psychologiczną. Możliwość poznania wewnętrznego świata i towarzyszenie moim Klientom w ich zmianach, czasem łzach ale i radościach, to także mój rozwój, nie tylko jako psychoterapeuty ale zwyczajnie jako człowieka

Pracę swoją poddaję regularnej superwizji certyfikowanego superwizora Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Sekcji Naukowej Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracując terapeutycznie kieruję się zasadami Kodeksu Etyczno – Zawodowego Psychologa.

W praktyce zawodowej dbam o stały rozwój, poszerzając swoje kompetencje poprzez udział w szkoleniach, warsztatach czy konferencjach naukowych. 

Pracowałam między innymi w organizacjach pozarządowych, instytucjach budżetowych, w ramach projektów szkoleniowych, edukacyjnych, unijnych. Doświadczenie kliniczne zdobyłam również w Poradni Zdrowia Psychicznego w Poznaniu.

Wiem, że czasem niełatwo jest mówić o sobie, niekiedy jeszcze trudniej o problemach swoich czy bliskich (rodziny, pary, małżeńskich), dlatego tak ważne jest zapewnienie zaufania i otwartości w gabinecie psychologa. Rozmowa z doświadczonym psychoterapeutą może okazać się pierwszym krokiem do uruchomienia procesu zmian na lepsze.

Jak pracuję

Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym. Jest to jedna z najskuteczniejszych i najbardziej popularnych form psychoterapii, a jej skuteczność potwierdza szereg badań naukowych. Praktykuje się ją w leczeniu takich zaburzeń jak depresja, lęki, fobie, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (OCD), bezsenność, zaburzenia odżywiania czy zaburzenia osobowości.

W toku rozwoju nurt ten przeszedł szereg zmian, stosuje się pojęcie tzw. „fal”, które odzwierciedlają ten rozwój. Najmłodszą grupą są terapie trzeciej fali, między innymi:
– Terapia Schematu (TS),
– terapia ACT,
– terapia dialektyczno-behawioralna (DBT),
– terapia oparta na uważności (MBCT).

W praktyce terapeutycznej zawsze indywidualnie dostosowuję strategie pracy, korzystając z Terapii Schematów, Terapii ACT, podejścia uważności czy technik Racjonalnej Terapii Zachowania.

kobieta-trzymajaca-w-reku-dlugopis-i-notatnik

Terapia poznawczo – behawioralna

stos-kamieni-ukladanych-przez-mezczyzne

Terapia Schematu

Racjonalna Terapia Zachowania

stos-trzech-ksiazek-lezacych-na-stole

Terapia Akceptacji i Zaangażowania

roslina-pokojowa-w-wazonie-stojaca-na-stole-w-pokoju

Terapia poznawczo – behawioralna

Terapia poznawczo-behawioralna (cognitive-behavioural therapy, CBT) opiera się na założeniu, że nasz sposób myślenia, odbiór siebie i świata wpływa na to jak się czujemy, co robimy i jak reaguje nasze ciało.

Jest to terapia, która ma na celu zmianę takich schematów myślenia i zachowania, które negatywnie wpływają na nasze życie. Zadaniem terapeuty jest zrozumienie problemów klienta i pomoc w osiągnięciu wyznaczonych celów.

Klient jest aktywnym uczestnikiem terapii, uczy się modyfikować swoje myśli tak, by w efekcie podnieść komfort życia stosując nowe umiejętności w codziennym funkcjonowaniu. Liczba spotkań i rodzaj strategii terapeutycznych jest indywidualnie dopasowywana do potrzeb klienta.

Terapia schematu

Terapia schematu wywodzi się z terapii poznawczo- behawioralnej. Zakłada ona, że niezaspokojone w dzieciństwie i wczesnej dorosłości potrzeby emocjonalne mają negatywny wpływ na rozwój i kształtowanie się nieadaptacyjnych schematów. Przeznaczona jest dla osób z długotrwałymi problemami obejmującymi różne sfery życia i funkcjonowania (rodzina, związki, relacje przyjacielskie, szkoła, praca) oraz dla osób z zaburzeniami osobowości.

Celem terapii schematu jest pomoc pacjentom w zaspokojeniu podstawowych potrzeb emocjonalnych w sposób adaptacyjny. Cechą szczególną terapii schematu jest specyficzny rodzaj relacji terapeutycznej, empatycznej, charakteryzującej się ciepłem i otwartością.

Racjonalna Terapia Zachowania

Racjonalna Terapia Zachowania (RTZ) jest poznawczo- behawioralnym modelem samopomocy. Opiera się na założeniu, że to od nas samych zależy jak się czujemy, ponieważ to nie okoliczności wpływają na nasze emocje, ale sposób, w jaki je postrzegamy. RTZ jest modelem autoterapii, klient z pomocą terapeuty uczy się, jak odróżniać niezdrowe przekonania od zdrowych oraz jak formułować nowe (indywidualne dla każdego) zdrowe przekonania. Klient uczy się również sposobów pracy z nowymi przekonaniami tak, by pozwolić na ich utrwalanie się.

Cenna jest łatwość i swoboda w samodzielnym późniejszym korzystaniu z tej techniki.

Terapia Akceptacji i Zaangażowania

Wywodząca się z terapii poznawczo-behawioralnej Terapia Akceptacji i Zaangażowania (Acceptance and Commitment Therapy, ACT) jest psychoterapią, która ma na celu trenowanie tzw. elastyczności psychologicznej i uważności. W trakcie sesji Klient uczy się, jak pozwalać nieprzyjemnym myślom, uczuciom, wrażeniom przychodzić i odchodzić  oraz podejmować działania przynoszące mu satysfakcję.

Terapeuta zachęca do zaprzestania walki z objawami i towarzyszy w nauce nowego podejścia, jakim jest akceptacja. Akceptacja nie jest rozumiana jako bierne godzenie się na cierpienie. Klient uczy się zauważać i uznawać fakty, realne trudności, które się dzieją (nawet te bolesne, nieprzyjemne). Jednocześnie angażuje się w aktywności, które są dla niego wartościowe, nawet pomimo tych doświadczeń.

Kwalifikacje

Schema Therapy for Addiction Treatment, Schema Therapy Training Online – 2024
ACT w pracy z traumą: Praca z ciałem, umysłem i emocjami, Uczę się ACT – 2023
Dylematy w terapii par i rodzin, Centrum terapii Dialog – 2023
Lęk przed porażką i walka o bycie „wystarczająco dobrym”. Perfekcjonizm w gabinecie terapeuty ACT, Uczę się ACT – 2022
Integracyjna psychoterapia C-PTSD i zaburzeń dysocjacyjnych, Uczę się ACT – 2022
Certyfikat Psychoteraputy Poznawczo-Behawioralnego CPTB Warszawa i Oxford Cognitve Therapy Centre – 2019
Seksuologia w praktyce terapeutycznej, Centrum Psychoterapii Integralnej, Poznań – 2017
Idzie rak nieborak, czyli jak rozmawiać z dziećmi kiedy rodzic ma raka,  Warszawskie Centrum Psychoonkologii – 2016
Terapia Rodzin, Polski Instytut Ericksonowski, Poznań – 2015-2016
Szkolenie personelu medycznego w zakresie psychoonkologii, Ministerstwo Zdrowia, Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu – 2015
Czteroletnie Szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej Osób Dorosłych, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie, zakończone Certyfikatem psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego – 2014-2018
Podejście uważności i współczucia w pracy z pacjentami onkologicznymi i niepełnosprawnymi, Stowarzyszenie Psyche Soma Polis, Poznań – 2013
Terapia Schematu dla zaburzeń z wiązki C, CTPB Warszawa – 2013
Program Simontona: Sesja terapeutyczno-szkoleniowa programu psychoonkologicznego, Centrum Psychoterapii Integralnej w Poznaniu – 2013
Terapia Schematu dla zaburzeń typu Borderline, Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej, Warszawa – 2013
Racjonalna Terapia Zachowania, Centrum Psychoterapii Integralnej w Poznaniu – 2012
Program Simontona: Sesja terapeutyczno-szkoleniowa programu psychoonkologicznego, Centrum Psychoterapii Integralnej w Poznaniu – 2012
Staż zawodowy, Poradnia Zdrowia Psychicznego NZOZ w Poznaniu – 2011-2012
Terapia Poznawczo-Behawioralna Osób Dorosłych, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie – 2010-2011
Praca terapeutyczna z osobą w sytuacji posttraumatycznej, trudność emocjonalna w pracy z osobą po traumie, Ośrodek Psychoterapii Psychodynamicznej – 2010
„Kiedy kłębią się chmury…” – praca z pacjentem o zaburzonej osobowości, Polski Instytut Ericksonowski – 2008
Szkoła Trenerów Psychologicznego Treningu Grupowego pod nadzorem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, 2007-2009
Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Studia magisterskie: Psychologia – obrona pracy magisterskiej w 2004 z wynikiem bardzo dobrym – 1998-2004
Scroll to Top